Ne plac palariile albe. Nu neaparat pentru a le purta, dar ca metode etice, legale si morale de optimizarea a site-ului in motoarele de cautare. Nu vom folosi niciodata tehnici Black Hat, deoarece clientii nostri merita mult mai mult si nu dorim sa pereclitam performanta campaniei.

In functie de gradul de moralitate al tehnicilor utilizate în procesul de promovare, SEO poate fi impartit in:

  • SEO palarie alba (white hat SEO) – promovarea corespunde intocmai politicilor sugerate sau insinuate de catre motoarele de cautare. Tehnicile adoptate sunt indreptate catre o experienta pozitiva pentru vizitatori, dar nu in mod direct catre cresterea pozitiilor in paginile cu rezultatele cautarilor.

 

  • SEO palarie neagra (black hat SEO) – Scopul promovarii este de a manipula perceptia motoarelor de cautare cu privire la calitatea (relevanta si importanta) site-ului. Drept exemple pot servi: folosirea excesiva a cuvintelor cheie in titluri si continutul paginilor, ascunderea cuvintelor in spatele imaginilor, servirea unui continut diferit vizitatorilor umani si robotilor care indexeaza site-ul, cumpararea legaturilor sau a interacţiunilor sociale, optimizarea excesiva a textului ancora, adaugarea unui numar mare de pagini fara continut valoros etc.

 

  • SEO palarie gri (grey hat SEO) – o combinatie dintre cele doua de mai sus, in care desi se respecta normele morale, anumite practici sunt totusi indoielnice si pe termen lung ar putea fi descoperite si sanctionate.

 

In sfarsit, impreuna cu evolutia Internetului, a evoluat si notiunea de SEO, astfel incat acum cuprinde si alte ramuri care conduc la cresterea traficului unui site prin orice surse, nelimitandu-se la cautarile organice (rezultatele naturale si neplatite ale căutarilor).